both

Buddhism and Tibet

Thursday, 11:30-13:00, 404

 

Participants

בודהיזם וטיבט

 

Abstract

Central Asian Mélange: Multi-cultural aspects of early medicine from Dunhuang and Turfan

The Tibetan medical manuscripts from Dunhuang are few yet they are of great importance not only for our understanding of the development of Tibetan medicine, but also for the understanding of transmissions of substances and ideas in and around Dunhuang. Their mentions of foreign locations, foreign names and the abundance of luxury goods all point to the importance of analysing this material in relation to cross-cultural trade material. In order to further our understanding of these references, this paper will use contemporary non-Tibetan medical manuscripts from Dunhuang and Turfan in order to provide a context within which we can begin to paint a picture of medical knowledge in and around Dunhuang in the 9th and 10th centuries.

 

תקציר

כיצד מורים טיבטיים יצרו את מסורת התרגול הווז'ריינית של האסכולות אליהן השתייכו?

למרות שבאופן כללי התרגולים הווז'ריינים משותפים לאסכולות הטיבטיות השונות, ישנם הבדלים בין האסכולות השונות לגבי התרגול עצמו. בהרצאה זו אתמקד במורה טיבטי ידוע אחד, צונגקפה -- מייסדה בדיאבד של אסכולת הגלוקפה אליה משתייכים הדלאי לאמים -- אשר יצר את שיטת הגלוק לתרגולים ווז'רייניים מגוונים. אחקור את שיטתו של צונגקפה במיוחד לעומת זו של מורו רנדווה, אשר כתביו ראו אור שוב באחרונה. הדגש יהיה על בחינת העקרונות שעמדו בבסיסן של הבחירות השונות שהיה על צונגקפה לבצע, על מנת ליצור מטווה לא רק לוגי ועקבי, אלא גם התואם את הכתבים ברי-הסמכא.

 

הנדיבות של וישוונטרה בסיפורי הלידה של הבודהה מאת אריאשורה

סיפור הלידה של הבודהה בתור הנסיך וישוונטרה מאת אריאשורה בסנסקריט הוא סיפור מקביל לסיפור הלידה של הנסיך ווסנטרה מתוך הקאנון הפאלי. דמותו של וישוונטרה או ווסנטרה מייצגת את הנדיבות (dåna) האולטימטיבית. נהוג לראות את נדיבותו כחסרת גבולות ואת אישיותו כמרוכזת כל כולה במתן. נראה שאריאשורה הכיר את הסיפור בפאלי, הוסיף סממנים נוספים לדמותו של וישוונטרה ולנדיבות שלו וכך העניק פרשנות מחודשת לנדיבות האולטימטיבית. בהרצאה זו, אדגים את הפרשנות של אריאשורה למתן, בעזרת מונולוג של וישוונטרה רגע לאחר שנתן את ילדיו לברהמין הרשע. בעזרת ניתוח קטע זה, אשאל, האם יש גבול לנדיבות של וישוונטרה?